Bermulanya kerja mengikut shift



Asalamualaikum semua.

Setelah 2 minggu training, akhirnya aku bekerja mengikut shift yang diaturkan. Buat permulaan, shift akan bertukar setiap 2 minggu, ini bermaksud 2 minggu kerja siang, 2 minggu kerja malam. Ini pertama kali aku bekerja shift dan pastinya pada minggu pertama aku bekerja malam memang dugaan berat bagiku. Tak terkira banyaknya aku menelan air kopi yang aku beli dari mesin air pada waktu malam untuk melawan perasaan mengantuk.

Mesin air automatik
Tapi syukur, akhirnya pada minggu ke-2 shit malam aku sudah dapat mengawal perasaan mengantuk. Alhamdulilah... ini antara dugaan pertama yang aku hadapi. Rasanya ini lah hidup sebagai technician, kerja mengikut shift, siang atau malam.

Makanan di waktu malam... Maggi Hot Cup dan Air Kopi


Pekerja yang tidur di waktu rehat

Ok.. semoga berjumpa lagi..



Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )