Training day



Asalamualaikum semua.

Sudah masuk minggu ke-2, aku bekerja disini. Pada minggu pertama, aku diperkenalkan dengan pengunaan alat untuk mengukur product seperti dial indicator, Caliper, Pin gauge dan Micrometer. Setiap satu alat tersebut memerlukan teknik berbeza untuk memastikan result pengukuran mempunyai accuracy dan precise. Kebanyakkan measurement equipment untuk QA department adalah dari jenama Mitutoyo disebabkan equipment ni terkenal dengan high accuracy nya. . Hari ni aku diperkenalkan pula dengan machine yang akan aku gunakan semasa bekerja disini. Antaranya ialah

Form tracer : Untuk mengukur contour dan surface roughness sesuatu produk.


Quickscope : Untuk mengukur product yang kecil dengan ketepatan 4 titik perpuluhan. 




InsyAllah, aku akan belajar dengan cepat dan bekerja dengan sebaik mungkin. 


Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )