Gerai roti canai didepan Masjid Sultan Abdul Halim



Ini adalah salah satu gerai yang aku akan kunjungi untuk sarapan pagi. Keistimewaan roti kat sini adalah murah dan rasa roti canai yang garing. Itulah sebab aku sering mengunjungi gerai ini setiap pagi. Makanan lain yang dijual disini juga murah dan sangat berpatutan. Lihat la sendiri harga makanan melalui gambar dibawah. Susah nak dapat harga macam ni kat bandar Sg Petani. Tapi kalau pandai mencari, pasti akan anda jumpa

Nasi lemak yang dijual disini selalunya harga yang anda akan jumpa adalah RM1. Tapi kat sini RM0.70 ja.




Apabila aku makan disini, sarapan pagi yang aku akan order adalah roti canai sardin dan air kosong. Harga nya adalah RM2. Itulah jumlah perbelanjaan aku setiap pagi untuk makanan..




Harga roti canai memang murah. Ini senarai harga bagi roti canai disini:
Roti Canai Biasa : RM 0.70
Roti Canai Bawang : RM 0.80
Roti Canai Planta : RM 0.90
Roti Canai Telur : RM 1.40
Roti Canai Sardin : RM 1.80

Walaupun Sg Petani terus berkembang dengan pembagunan, namun peniaga masih lagi mengekalkan harga lama dan murah untuk menarik pelanggan.

Aku berharap harga makanan disini akan kekal walaupun GST akan dikenakan mulai April tahun ini. Pastinya, akan membebankan kepada peniaga kecil-kecilan.  Harap perniagaan ni dapat terus bertahan.

Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )