CIDB, Kad Hijau dan Kursus Percuma

Kepada sesiapa yang berminat untuk sertai Oil & Gas, sudah boleh grab peluang untuk join kursus yang disediakan oleh pihak CIDB under Akademi Binaan Malaysia. Kursus ini adalah percuma sekiranya anda ada green card/kad hijau. Kad hijau akan disediakan apabila anda menghadiri kursus 1 hari cidb. Harga untuk kursus kad hijau adalah RM50. Kemudian anda boleh sertai kursus kemahiran lain secara percuma. Banyak kursus yang boleh dipilih, dan di atas adalah kursus yang disediakan Akademi Binaan Malaysia Johor, (https://www.facebook.com/Abm.Twi/timeline )

https://www.cidb.gov.my/web_backup/cidbv4_280815/index.php?option=com_content&view=article&id=673&Itemid=715&lang=en

Dengan menhadiri kursus kad hijau, anda berpeluang untuk menyertai kursus lain yang disediakan secara percuma. Kursus kemahiran disediakan untuk menigkatkan kemampuan/kemahiran pekerja ke tahap yang diperlukan oleh industri. Yang penting ada kad hijau, untuk memohon kursus lain. CIDB ada beberapa pejabat, yang anda boleh call/jumpa untuk pertanyaan. 

Website *( Untuk Kad Hijau dan kursus berkaitan)
CIDB Website : https://www.cidb.gov.my/web_backup/cidbv4_280815/index.php?lang=ms

Website *( Untuk kursus percuma )
Akademi Binaan Malaysia : http://www.akademibinaan.com.my/web/



Hubungi pihak CIDB dan Akademi Binaan Malaysia untuk maklumat lanjut tentang kursus yang disediakan. 

Kepada graduan yang akan menamatkan pengajian dalam bidang teknikal, adalah lebih baik anda menghadiri kursus Kad Hijau CIDB ini. Anda boleh memohon kepada universiti yang anda belajar untuk menyertai kursus ini. Banyak kebaikan yang anda dapat apabila anda mendapat kad hijau terutamanya dalam safety.  





Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Sejarah Jam Besar Sg Petani