Masa berlalu, dan semakin banyak rakan ku berhenti kerja


Bulan ini, banyak member kilang aku yang berhenti. Antaranya, Farhana, Zahiah, Pnat, Syafikah dan Suehaida. Ada yang berhenti kerana masalah konflik dengan bos, ada yang berhenti kerana mendapat tawaran kerja yang lebih baik, dan ada jugak yang berhenti kerana tidak sanggup bekerja shift malam. Walaupun begitu, aku masih lagi berada di kilang ini, dengan harapan suasana disini akan bertambah baik. Engineer baru je melaporkan diri untuk berkhidmat disini, dan aku pun ingin mempelajari sebanyak mungkin tentang ilmu QA dari dia. Harap harap, engineer ni tidak kedekut berkonsi ilmu.

Aku masih ingin bekerja disini sekurang-kurang nya setahun. Ye la, at least ada pengalaman setahun dalam QA ni , mungkin boleh membantu aku untuk mendapatkan tawaran kerja yang lebih baik selepas ini. Jarang ada company yang ingin mengambil pekerja bari yang tiada pengalaman, selalunya requirement sesuatu kerja adalah minimum satu tahun bekerja dalam industri berkaitan. Jadi disebabkan itu, aku masih kekal, walaupun aku  agak tidak menyukai suasana kerja disini. 

Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )