Step-step apabila ingin berhenti kerja
Apabila hendak berhenti kerja, maka perlu ada step-step yang perlu kita lakukan. Pastikan anda mempunyai salinan surat perjanjian surat tawaran yang anda tandatangani dengan HR. Sekiranya, tiada anda perlu meminta sendiri salinan itu dari HR. Surat itu penting kerana ia mempunyai segala details tentang masa waktu kerja, shift, cuti bekerja, annual leave yang diperuntukkan dan gaji yang diberi. Jadi surat perjanjian ini sangat penting untuk digunakan pada waktu ini. Cara paling mudah, bertanya kepada HR, tempoh notis berhenti yang perlu anda berikan, dan cuba cari penyelesaiaan antara dua-dua pihak dahulu . Sekiranya pihak yang majikan tidak memberikan sebarang surat semasa anda bekerja dengan mereka, jadi cara untuk berhenti adalah dengan terus berbincang dengan HR sendiri, Anda perlu faham, tidak siapa dapat menghalang niat anda untuk berhenti kerja, tapi hormatilah pihak majikan anda, berikan notis berhenti dengan waktu yang sesuai. Sekiranya, anda ada surat tawaran ker
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete