Situasi kewangan diri yang tidak seimbang

Asalamualaikum semua

Tahun ini adalah tahun yang sukar bagi pekerja yang bekerja dikilang ini. Kenapa ? OT telah tiada untuk bulan lepas dan bulan seterusnya disebabkan kurangnya permintaan produk oleh customer. Jadi tiada lagi kerja yang memerlukan pekerja melakukan Overtime. Kurang lah pendapatan aku untuk tahun ini..

Kesannya kepada aku, aku mengalami defisit belawanjawan setiap bulan. Ingat negara je ada belanjawan, aku pun ada... Baru terasa bila gaji hanyalah berdasarkan pendapatan basic sahaja.. Jadi dah tak boleh berbelanja mewah seperti dahulu lagi...Harap aku dapat bertahan untuk bulan seterusnya sehingga cukup perkhidmatan aku selama setahun. 

Makanan tengah hari yang menjadi pilihan aku.

Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )