Perpustakaan Desa di Bandar Perdana, Sungai Petani


Hari ni, first time aku jejakkan kaki di Perpustakaan Desa. Sebelum ni memang pernah dengar perpustakaan desa tapi tak pernah pulak masuk. Jadi ada masa lapang, singgah la sekejap tuk baca surat khabar sambil tu nak tengok jugak apa yang ada dalam tu. Lokasi perpustakaan ni sebelah taman rekreasi Bandar Perdana, Sg Petani. 

Masa buka adalah seperti dibawah


Bila masuk, ada seorang penjaga kauter bertugas. Tapi tiada pengunjung, mungkin sebab aku pun datang tengah hari kot. Jadi sambil baca surat khabar kat sini, sempat la snap beberapa gambar . Tempat ni memang cantik, ada air cond dan penuh dengan buku-buku rujukan untuk dewasa dan kanak-kanak. Tapi buku buku baru memang kurang, boleh kira dengan jari , cuma majalah memang semuanya baru- up to date. Itu yang best, siap aku belek satu-satu majalah yang ada kat sini. dari apa yang aku tahu, perpustakaan ini dibuka sejak 2008. kira dah 7 tahun beroperasi. 






Apa pun, perkhidmatan ini memang terbaik. Harap perkhidmatan ini diteruskan sebagai tempat hentian kepada para remaja dan kanak-kanak.. Yang dewasa, dah ada duitkan, boleh la beli buku dan majalah sendiri.hehe.. Harap akan ada wifi di perpustakaan ini, baru best.....

Ok.. Terima kasih kerana membaca.... Berjumpa lagi pada post akan datang.



Comments

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )