Tanaman Kankung Cara Mudah



Berkebun adalah aktiviti yang sangat digalakkan. Ia memberi banyak kelebihan dari segi mengurangkan rasa tekanan atay stress. Biasanya, di awal pagi sebelum bergerak ke pejabat, aktiviti harian adalah menyiram air dahulu ke tanaman. Disamping, mencabut rumpai dilakukan selang 2 minggu sekali. 

Kaedah digunakan adalah jenis hydroponik tanah ( bekas digunakan untuk menampung air dalam pasu. ) Rasanya teknik ini adalah paling mudah untuk dipraktikkan kepada sesiapa yang tiada ruang tanaman yang luas. 

Pokok yang mudah ditanam adalah kankung. Disebabkan ia mudah membesar, tanah digunakan sebagai medium tanaman. Hanya taburkan beberapa biji benih kankung di tanah yang lembab ( atau rendamkan biji benih untuk sehari semalam ) kemudian, pasti tunas hijau muncul sebelum ia berkembang dengan pesat apabila diberikan air, cahaya dan ruang yang cukup. Untuk memastikan pembesaran pokok adalah lebih cepat, digalakkan menggunakan baja organik yang terdapat dipasaran. 

Kebanyakkan beji benih, tanah, baja dan bekas didapati di Kedai RM2. Jadi, kos adalah sangat minima. 

Pembesaran 2 minggu

 3-4 minggu

5-6 Minggu

Comments

  1. Hi, I actually have} just been reading an article by 카지노사이트 Jungle Jim on slot machines that was posted in your website, which was very illuminating, and everything he says appears quite correct. Although the article is from quantity of} years in the past, I discovered the contents gave quite a representative appraisal of online and land-based slot machines. Pocket Games Soft are famend for his or her cell optimised slots and you can play all of their prime games on MrQ. Play exciting slots together with Rooster Rumble, Fortune Tiger and Rise of Apollo straight to your cell units.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Step-step apabila ingin berhenti kerja

Pos Laju hantar barang ke orang yang salah ( Delivered but not received )